Prodloužení svátků Lunárního nového roku v Číně v důsledku epidemie Coronaviru způsobilo v podstatě nulovou poptávku po lodním prostoru v Číně. Rejdaři proto zrušili řadu pravidelných odjezdů lodí (blank sailings). Pomyslná přehrada s nově vyrobeným, dopředu nakontrahovaným zboží se po obnově výroby naplní po okraj.
Ještě před tím, než se situace v Číně vrátí k normálu – tedy výrobci obnoví provoz, do práce se vrátí řidiči kamionů a v plném provozu budou i ostatní články dodavatelských řetězců (celní úřady, kontroloři kvality, přístavní terminály atd.) – je třeba velmi pečlivě zrevidovat plány výroby a buďto je přepracovat (dodávky nezbytných komponentů z Číny by po moři mohly přijet pozdě) anebo spolu s námi řešit náhradní řešení (přeprava vlakem nebo letecky).
Stávající situace u jednotlivých druhů dopravy:
Letecká
- kanceláře BDP v režimu home office do 14.2.
- odesílatelé/výrobci: většina stále mimo provoz
- problém se svozy na letiště vzhledem k nedostatku řidičů
- pasažérské lety velmi omezeny nebo zrušeny (některé až do konce března!), spojení pro cargo na nákladních letadlech omezeně funguje. Zrušení pasažérských letů významně sníží kapacitu pro letecké cargo.
- pro kritické cargo můžeme zajistit individualizované řešení (od on-board kurýr po letecký charter)
Námořní
- kanceláře BDP v režimu home office do 14.2.
- odesílatelé/výrobci: většina stále mimo provoz
- kamionoví přepravci: většina stále mimo provoz (v důsledku prakticky nulové poptávky)
- přístavní terminálu fungují s určitými omezeními
- celníci fungují s omezenou službou
- rejdaři nadále ruší odjezdy v důsledku nulové poptávky
- LCL konsolidace – měly by se rozeběhnout od 17.2.
Železniční
- kanceláře BDP v režimu home office do 14.2.
- odesílatelé/výrobci: většina stále mimo provoz
- kamionoví přepravci: většina stále mimo provoz (v důsledku prakticky nulové poptávky)
- celníci fungují s omezenou službou
- možné odjezdy:
- plánovaný odjezd vlaku z Xianu 20.2.zrušen. Aktuálně první možný odjezd 27.2.
- odjezdy z ostatních terminálů posunuty na 9.kalendářní týden
- pro LCL z terminálu Suzhou zatím platí odjezdy 16.2. i 23.2.
BDP-Wakestone je spolu s kancelářemi BDP International připraven vám pomoci vyřešit vaše požadavky na přepravy tak, aby dopad na vaše podnikání byl co nejmenší. Najdeme spolu krátkodobé řešení pro každou jednotlivou zásilku, stejně tak i dlouhodobější plán na obnovu dodavatelského řetězce s výhledem na následující měsíce než se situace vrátí zpátky do normálu.
Co je nutné brát v úvahu při plánování vašich přepravních požadavků?
- Je nutno počítat s možným „rolováním“ kontejnerů v přístavech odeslání
- Po příjezdu lodí do Hamburgu/Bremerhavenu se mohou kontejnery dostávat na vlaky později než obvykle (nápor na kapacitu bude enormní) a stejně tak se může krátkodobě projevit nedostatek kapacity rozvozových tahačů z kontejnerových terminálů.
Při plánování je proto potřeba počítat i s variantou, že celková doba přepravy může být po jistou dobu delší než obvykle. Co je důležité pro nastavení správného řešení?
- Připravte si spolu s vašimi dodavateli v Číně plán výroby zohledňující stávající výpadek
- Sdělte nám, které cargo je prioritní a v jakém termínu jej potřebujete mít dodané
- Konzultujte s námi vše dopředu, vhodné řešení společně jistě najdeme