Kalkulace palivového příplatku, který má být zveřejňován každý měsíc, je napříč trhem stále nejednotná. Každý rejdař vypracoval svou variantu kalkulace, která zohledňuje především samotnou cenu ropy, spotřebu paliva na konkrétní lince přepočítanou na 1 TEU.
Nejednotnost a zmatky kolem aplikace palivového příplatku dokumentuje i informace některých rejdařů, že chtějí aplikovat nově kalkulovanou palivovou přirážku, ale zároveň paradoxně zachovat stávající LSF (low sulfur surcharge), což je příplatek za použití nízkosirného paliva při vjezdu do specifikovaných oblastí především poblíž pobřeží Evropy a USA. Nařízení IMO 2020 však požaduje použití nízkosirného paliva po celou dobu přepravy – pokud by tedy byly aplikovány jak BAF tak LSF, lze to vnímat jako dvojí účtování téhož nákladu.
Dobrá zpráva je, že existují iniciativy, jejichž cílem je sjednotit metodiku kalkulace palivové přirážky tak, aby byla univerzálně platná pro všechny rejdaře na stejné lince. Pamětníci si jistě vzpomenou na jednotnou výši palivové přirážky (BAF), která byla zveřejňována každý měsíc námořními konferencemi a byla také bezvýhradně stejně účtována.