Všeobecné podmínky pro exportní námořní sběrné zásilky (LCL)
Všeobecné podmínky pro exportní námořní sběrné zásilky (LCL)
Datum poslední aktualizace: 1.1.2022
Pracujeme na základě Všeobecných zasilatelských podmínek Svazu spedice a logistiky ČR, vydání 2014. Tyto podmínky tvoří nedílnou součást zasílatelské smlouvy a závazným způsobem upravují vztahy mezi zasílatelem a příkazcem při obstarání přepravy zásilek v mezinárodní nebo tuzemské přepravy. Níže uvedená ustanovení jsou doplňujícími a zpřesňujícími podmínkami pro daný typ přepravy.
Uzavřením zasílatelské smlouvy dochází dle souhlasné vůle smluvních stran k dohodě na znění těchto obchodních podmínek tak, jak je dále uvedeno. Příkazce se před uzavřením zasílatelské smlouvy plně seznámil s obsahem a zněním obchodních podmínek a bez výhrad tyto obchodní podmínky akceptuje. Naše služby jsou dále poskytovány v souladu se současnými podmínkami platnými pro přepravu, manipulaci a skladování zásilek, a s ustanoveními přepravních dokumentů vydanými námořními dopravci, a předpisy rejdařů či přístavních společností, námi najatých či kontrahovaných.
Doplňující podmínky k námořním sběrným zásilkám (LCL):
- Přeprava se uskuteční na základě závazné písemné objednávky, obsahující veškeré potřebné
informace o zásilce.
- Zásilky, určené k přepravě sběrnou službou, musí být řádně zabalené pro zámořskou
přepravu v souladu s předpisy a podmínkami zemí, do kterých je zásilka určena (rejdař
nenese odpovědnost za poškození zboží v průběhu přepravy ve sběrném kontejneru) a
označené signem. Neosignované zásilky budou označeny dodatečně, náklady s tím spojené
budou přeúčtovány zákazníkovi. Zásilky s poškozeným obalem nebudou k přepravě přijaty.
- Předpokládá se, že zásilky jsou stohovatelné a standardně manipulovatelné. Nestohovatelnost zásilek je nutné avizovat předem.
- V případě storna objednávky nebo nedodání objednaného zboží do skladu méně, než 72
hodin před uzávěrkou (closing), bude účtováno „dead freight“ ve výši 50% námořního,
minimálně EUR 25,00.
- Pro zúčtování se považují za závazné rozměry / hmotnosti, zjištěné nezávislou firmou
v přístavu či na terminále. V případě eventuálních nesrovnalostí je možné zajistit další
přeměření v přístavu vykládky – placená služba.
- Hmotnost / objem se zaokrouhluje na celých 100 kg / 0,1 cbm
- Exportní doklady (řádně vyplněná faktura, balicí list, VDD) musí být zaslány našemu
zpracovateli nejpozději v den nakládky zboží. V případě, že exportní celní odbavení zásilky
zajišťuje naše firma, je nutné zaslání faktury a balicího listu minimálně den před plánovanou
nakládkou.
- V případě, že byl sběrný kontejner vybrán k celní kontrole, veškeré poplatky s tím spojené,
budou přeúčtovány na zákazníka, jehož zásilka byla ke kontrole určena. Pokud není celními
orgány označena žádná konkrétní zásilka a kontrola je vyžádána na celý kontejner, budou
náklady rozpočítány mezi jednotlivé zákazníky v poměrném množství W/M
- Doporučujeme zásilky řádně pojistit (pojištění můžeme nabídnout), vzhledem k tomu, že
limit odpovědnosti rejdaře je dán mezinárodními úmluvami a takové krytí v žádném případě
nekryje v plné výši veškerá obchodní rizika.
- Reklamace: uplatnění škody z odpovědnosti rejdaře bude řešeno pro škody, přesahující
minimální plnění ve výši CZK 2000,00, z důvodu administrativních nákladů, s reklamací
spojených.
- Návrh B/L musí být odsouhlasen do 3 dnů po odplutí (ATS), v případě nedodržení tohoto
termínu a požadavků na opravu po tomto termínu bude účtován poplatek ve výši USD 75,00-150,00
/ BL (manifest correction).
- Případné náklady za marnou jízdu (zásilka nebude připravena k vyzvednutí v avizovaném
termínu případně na avizovaném místě) budou odesilateli přeúčtovány v plné výši.
- Nakládka, či pomoc řidiče při nakládce není součástí nabídky.
- Případné nestandardní situace budou řešeny individuálně
- Pokud není dohodnuto jinak, fakturace našich služeb je prováděna v měně dle cenové nabídky.
- Používáme fixní měsíční měnový kurz vyhlašovaný ČNB první pracovní den v měsíci platný od
následujícího dne až do vyhlášení kurzu nového navýšený o 1%.
19. Daňové doklady vystavené BDP-Wakestone s.r.o. budou zákazníkovi zasílány výhradně elektronicky ve formátu PDF e-mailem na adresy kontaktních osob, které zákazník pro tento účel uvedl.