Do konce srpna neradostný. Je nutné se připravit, že situace dle všech dostupných informací potrvá přinejmenším přes léto.
Budou pokračovat plánované výluky a uzavírky na železnici. Kromě v předchozím newsletteru zmíněných krátkodobých uzavírek nás čeká od 1.8. 2025 ta nejvýznamnější. 200 km úsek mezi Hamburgem a Berlínem bude procházet rozsáhlou stavební úpravou. Konec je plánován na 30.dubna 2026. V níže uvedeném starším článku je zmíněno, že rozhovory o řešení ohledně nákladní dopravy měly začít v lednu, nicméně o žádných konkrétních řešeních a nahrazení 100% kapacit nelze mluvit.
Zmíněné změny v v naplouvání přístavů a rotací lodí, ať už jsou okamžitou reakcí nebo plánované při odplutí konkrétní lodi z místa nakládky, stabilitu do dodavatelského řetězce nepřináší.
Izraelsko-iránský konflikt sice zatím zásadní důsledky kromě obeplouvání Arabského moře v ještě větší vzdálenosti nepřineslo, ale návrat k Suezu nebo ke stabilitě také není na pořadu dne. Americká obchodní politika ohledně cel, konkrétně nevyzpytatelnost a s tím náhlé propady a nárůsty toku zboží, také ne.
Věřme však, že konec léta jisté uklidnění, díky predikci uklidnění poptávky.
CESTA VEN A ŘEŠENÍ?
Recept nemáme a dokud budou trvat výše uvedené podmínky spolu se sezónností, zahlcováním jednoho určitého servisu nebo přístavu, bude se situace v cyklech opakovat.
Kromě obecného vývoje, kdy pomůže zejména:
- Konec oprav železničního spojení
- Přesnější řády a spolehlivost lodí
- Precizní plánování vykládek lodi s ohledem na umístění konkrétního kontejneru a upřesnění okna jeho vykládky
- Stabilizace geopolitické situace
Se vám snažíme ulehčit a co nejvíce pomoci:
a) Bezodkladným předáváním aktuálních informací ohledně vašeho zboží
b) Zvýšenou intenzitou práce s operátory vlaků, plánování a flexibilní přesuny kontejnerů v rámci aktuální naplněnosti vlaků
c) Hledáním alternativ v podobě dalších operátorů
d) Hledáním a nabídkou alternativních servisů, přístavů
e) nabídkou a zajištěním přímých tahačů, které sice navyšují náklady na přímou přepravu z přístavu, ale v důsledku je spolu s časem šetří v podobě ušetřeného skladného a zdržného kontejneru
f) Prediktivním ETA kontejnerů v eSTONE na základě AI validace dat z různých zdrojů, který nám i vám dává přesnější údaj o doplutí do přístavu a pomáhá lépe plánovat
g) Pracujeme na vizualizaci vývoje čekání v přístavech na základě živých dat