Blog

Newsletter 21/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Od 1. dubna se letecké přepravy dostaly do období letního letového řádu což v praxi znamená navýšení letových frekvencí či znovuotevření linek do přes zimu nelétaných destinací.

Elektronické T2L: Zjednodušení celních procesů v EU

Co je to elektronické T2L a jak funguje? Jaké jsou jeho hlavní výhody? Jak používat systém PoUS pro podávání a správu žádostí o T2L? A jak Vám naše oddělení celních služeb může pomoci?

Newsletter 20/2024: Havárie kontejnerové lodi v Baltimorském přístavu

V úterý 26. března 2024 zasáhla Baltimorský přístav tragédie, když kontejnerová loď Dali narazila do mostu Francise Scotta Keye. Následný pád mostu do plavebního kanálu zablokoval přístup námořních lodí do přístavu a vyvolal rozsáhlé dopady na lodní dopravu a obchod.

Newsletter 19/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Útoky Huthiů v Rudém moři, konflikt v Gaze, omezený provoz v Panamském kanále, stávky strojvůdců v Německu, blokády důležitých dopravních uzlů a měst nespokojenými farmáři po celé Evropě (včetně silničního spojení s přístavem Hamburg nebo Zeebrugge), stávky na německých letištích.

Newsletter 18/2024: CBAM (Mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích)

V jednom z posledních newsletterů minulého roku jsme vás informovali o nové povinnosti dovozců některých komodit reportovat uhlíkovou stopu tzv. CBAM. Blíží se datum 31.1. 2024, do kterého je povinné vyplnit v systému patřičné hlášení za období 1.10.-31.12.2023. Jaké jsou tedy ty podstatné novinky a co byste měli jako dovozci zajistit a podniknout?

Newsletter 17/2023: Tranzitní doba námořních zásilek je opět nestabilní

V posledním vydání pravidelného newslettru jsme vás informovali o našich digitálních plánech pro rok 2024. Aktuální situace, kdy rejdaři pod tlakem útoků na nákladní lodě v Adenském zálivu přesměrovávají lodě na bezpečnější cestu kolem Afriky, znamená, že se opětovně rozklíží jízdní řády liniové námořní dopravy.

Newsletter 16/2023: Vliv incidentů v Rudém moři na námořní spojení

Za posledních několik dní bylo zaznamenáno 20 útoků Hútijských povstalců na západě Jemenu na obchodní lodě. Zasaženy byly také kontejnerové lodě proplouvající Rudým mořem a Adenským zálivem.

Newsletter 15/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Ceny přeprav z Dálného východu do Evropy se pod tlakem trhu dostaly na úroveň, která je pro rejdaře ekonomicky nerentabilní.

Newsletter 14/2023: Nové povinnosti příjemců při importu

chtěli bychom vás informovat o novém mechanismu EU, který má za cíl snížit emise skleníkových plynů z dováženého zboží. Jedná se o mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích, známý také pod anglickou zkratkou CBAM

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.