Blog
Newsletter 21/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Od 1. dubna se letecké přepravy dostaly do období letního letového řádu což v praxi znamená navýšení letových frekvencí či znovuotevření linek do přes zimu nelétaných destinací.
Elektronické T2L: Zjednodušení celních procesů v EU
Co je to elektronické T2L a jak funguje? Jaké jsou jeho hlavní výhody? Jak používat systém PoUS pro podávání a správu žádostí o T2L? A jak Vám naše oddělení celních služeb může pomoci?
Newsletter 20/2024: Havárie kontejnerové lodi v Baltimorském přístavu
V úterý 26. března 2024 zasáhla Baltimorský přístav tragédie, když kontejnerová loď Dali narazila do mostu Francise Scotta Keye. Následný pád mostu do plavebního kanálu zablokoval přístup námořních lodí do přístavu a vyvolal rozsáhlé dopady na lodní dopravu a obchod.
Newsletter 19/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Útoky Huthiů v Rudém moři, konflikt v Gaze, omezený provoz v Panamském kanále, stávky strojvůdců v Německu, blokády důležitých dopravních uzlů a měst nespokojenými farmáři po celé Evropě (včetně silničního spojení s přístavem Hamburg nebo Zeebrugge), stávky na německých letištích.
Newsletter 18/2024: CBAM (Mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích)
V jednom z posledních newsletterů minulého roku jsme vás informovali o nové povinnosti dovozců některých komodit reportovat uhlíkovou stopu tzv. CBAM. Blíží se datum 31.1. 2024, do kterého je povinné vyplnit v systému patřičné hlášení za období 1.10.-31.12.2023. Jaké jsou tedy ty podstatné novinky a co byste měli jako dovozci zajistit a podniknout?
Newsletter 17/2023: Tranzitní doba námořních zásilek je opět nestabilní
V posledním vydání pravidelného newslettru jsme vás informovali o našich digitálních plánech pro rok 2024. Aktuální situace, kdy rejdaři pod tlakem útoků na nákladní lodě v Adenském zálivu přesměrovávají lodě na bezpečnější cestu kolem Afriky, znamená, že se opětovně rozklíží jízdní řády liniové námořní dopravy.
Newsletter 16/2023: Vliv incidentů v Rudém moři na námořní spojení
Za posledních několik dní bylo zaznamenáno 20 útoků Hútijských povstalců na západě Jemenu na obchodní lodě. Zasaženy byly také kontejnerové lodě proplouvající Rudým mořem a Adenským zálivem.
Newsletter 15/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Ceny přeprav z Dálného východu do Evropy se pod tlakem trhu dostaly na úroveň, která je pro rejdaře ekonomicky nerentabilní.
Newsletter 14/2023: Nové povinnosti příjemců při importu
chtěli bychom vás informovat o novém mechanismu EU, který má za cíl snížit emise skleníkových plynů z dováženého zboží. Jedná se o mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích, známý také pod anglickou zkratkou CBAM