Blog
Aktuální situace v přístavech: příčiny a důsledky
V posledních newsletterech jsme vás informovali o narůstajícím zatížení evropských přístavů, které nedovoluje odebírat kontejnery včas. Nemilým důsledkem je nejen zpoždění zboží, které musí čekat v přístavech na odvoz, ale s tím i narůstající náklady, které jsou připsány na vrub zboží. Ať už je to skladné v přístavu nebo zdržné kontejneru.
Newsletter 06/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Vánoce se blíží. Lépe řečeno, vánoční zboží, která k nám míří po moři z Asie. Dopluje k nám zhruba za 2 měsíce. Co nám nadělili rejdaři a co nám ještě nadělí evropské přístavy si však rozbalíme v dnešním newsletteru již nyní. Posvítíme si ale třeba i na americká cla nebo novinky CBAM.
Newsletter 05/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Loňský květen byl ve znamení skokového nárůstu importních námořních sazeb z Dálného Východu z důvodu uzavřeného Suezu v kombinaci s loděním zimní sezóny. Na zavřený Suez už jsme si prakticky zvykli, ačkoli novinky v dnešním newsletteru přinášíme. A zimní sezóna? Ta zatím otálí, alespoň soudě dle současných sazeb a kapacit nebo lépe řečeno poptávky. I tak se ale dějí věci.
Newsletter 04/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Aprílové počasí je nestálé a zatím své pověsti vcelku dostává. Zda se logistický trh bude chovat podobně s jistotou nevíme. Můžeme se však společně podívat na věci současné a příští, které jej ovlivní.
Newsletter 03/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Máme za sebou Čínský Nový rok. Následný rozjezd byl letos trochu pozvolnější. Propad cen byl však pro importéry jistě vnímám pozitivně. Bude trend pokračovat? Přinášíme pozitivní novinky o CBAM. Ale také reakci na současnou vysokou kongesci v přístavech v podobě zavedení příplatku.
Newsletter 02/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Rychlost a čas jsou v logistice klíčové veličiny a aspekty. Není tedy divu, že jedním z témat, které mezi vámi nejvíce vzbudilo zvědavost, byl expresní servis z Ningba. A všichni sledujeme Suez, kdy se konečně otevře. To jsou 2 hlavní témata, které nás v dnešním newsletteru čekají.
Na vlnách globalizace: 20 let kontejnerové dopravy z Číny do Evropy
Letos slavíme 20 let od svého založení. Příhodná doba k letmému ohlédnutí, kam se za poslední dvě dekády posunula námořní doprava.
Newsletter 01/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Jsme vždy mnohem raději, když vás můžeme informovat o radostných a pozitivních událostech a trendech v logistice. Těch bylo v uplynulém roce jako šafránu. Jsme proto nadmíru rádi, že nový rok 2025 a jeho dosavadní průběh nám umožňují psát tento newsletter jako výčet vesměs dobrých zpráv. Přejeme vám, ať se pro vás letošní rok vyvíjí právě v takovém duchu.
Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka
V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!
Newsletter 30/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Konec roku v logistice bývá zpravidla poněkud hektický. Nejinak tomu je letos a berme to jakou dobrou zprávu. Pokud by se nic nedělo, vše si tak nějak plynulo líně ve stagnujícím tempu, bylo by to špatné znamení. A asi by nás to ani nebavilo. Pojďme se tedy podívat, co hýbe dodavatelským řetězcem.