Blog
Newsletter 12/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Dle nařízení Rady č. 833/2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině, čl. 3g odst. 1 písm. d) se od 30.9.2023 zakazuje přímo či nepřímo dovážet nebo nakupovat výrobky ze železa a oceli uvedené v příloze XVII.
Newsletter 11/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Září je tradičně měsícem Apple. Společnost uvádí na trh nové nebo inovované produkty, a to se promítá do kapacity leteckých společností.
Newsletter 10/2023: Vlakové přepravy - export na dálný východ
Obdrželi jsme nepříznivé informace ohledně exportní přepravy kontejnerů do Číny.
Auta versus loďe - kdo je větší špína?
Zajímavým novinářským evergreenem ze světa námořní přepravy jsou články o tom, jak námořní doprava přispívá ke znečištění ovzduší.
Nedeklarované nebo nesprávné deklarované nebezpečné zboží - trojský kůň na palubách lodí
Převoz nebezpečného zboží je vždy poměrně riziková záležitost. Toto riziko lze vždy snížit vytvořením správných přepravních podmínek pro daný typ nákladu. Je také zřejmé, že pokud se správné podmínky nevytvoří, může se z nebezpečného zboží stát tikající bomba. To je právě případ takzvaných Mis-declared cargoes.
Nařízení IMO 2020 je jen začátek. Další cíle jsou stanoveny pro roky 2025 a 2050
2020, 2025, 2050 - Tři důležitá data týkající se světové flotily lodí. V roce 2020 IMO (podle svého nařízení IMO 2020) plánuje přechod na nízkosirnatá paliva s maximálním obsahem síry 0,5% (stávající obsah 0,1% ve speciálních oblastech se nemění).
Plující požáry
Požár - všichni se ho bojí a námořníci dvojnásob. Může se to zdát až absurdní - loď přece pluje na vodě a je tedy obklopená nekonečným množstvím vhodné látky k uhašení ohně.